הבנק הבינלאומי הראשון בע"מ ("הבנק") מתכבד בזה להודיע ללקוחותיו על ביצוע עדכונים ושינויים בכתב התנאים הכלליים לניהול חשבון ("החוברת").
מרבית השינויים נעשו בעקבות הוראות חוק שירותי תשלום התשע"ט- 2019, אשר ייכנס לתוקף ביום 14 באוקטובר 2020. כמו כן עודכנו נושאים נוספים, ביניהם - סעיף "מסירת פרטים ומאגרי מידע" והגדרת "ריבית הליבור המעוגל" נוכח הצפי להפסקת הפרסום והשימוש בריבית הליבור (LIBOR).
עדכונים ושינויים אלו ייכנסו לתוקף במועד כניסת החוק לתוקף. הודעות מפורטות בדבר העדכונים והשינויים האמורים נשלחו לכלל לקוחות הבנק. בנוסף, הנוסח המלא והמחייב של החוברת, וכן תקציר של עיקריה לעניין שירותי תשלום, פורסמו באתר האינטרנט של הבנק www.bankotsar.co.il
לקבלת החוברת המעודכנת או התקציר ניתן לפנות לסניפי הבנק או לאוצר ישיר בטלפון 3390*.
שלום רב,
לידיעתכם החל מ 11/01/2021 ייכנסו לתוקפן מגבלות מסחר בנוגע לניירות ערך של חברות סיניות. בהתאם להנחיות החדשות ייחסמו כל המניות המופיעות ברשימה המצ"ב.
הוראות קנייה ייחסמו החל מיום שישי ה 08/01/2021 עם סגירת המסחר בארה"ב. הוראות קניה בתוקף הקיימות במערכת שעדיין לא בוצעו ו/או הוראות שבוצעו באופן חלקי ועדיין בתוקף יבוטלו באופן אוטומטי.
מכירת המניות תתאפשר עד 10/2021.
ככל שיהיו עדכונים נוספים נביאם לידיעתכם.
הנחיות בנק ישראל בדבר השהיית הגבלת חשבונות בנק בשל שיקים ללא כיסוי פקעו ביום 22 ביוני 2020.
כפועל יוצא, שיקים שחזרו מסיבת אין כיסוי מספיק החל מיום א', 23 ביוני 2020 ואילך, ייספרו לצורך הטלת הגבלות, בהתאם להוראות חוק שיקים ללא כיסוי.
שיקים שחזרו בין התאריכים: 4 במרס 2020 ל- 22 ביוני 2020, ייגרעו ממניין השיקים לעניין הטלת הגבלות.
שיקים מבוטלים שמועד פירעונם הינו 23 ביוני 2020 או מאוחר יותר, חשופים להגבלת חשבונות ולדיווחים למאגר נתוני האשראי, כנדרש עפ"י דין, על כל המשתמע מכך.
בדיקת מצב היתרה בחשבון וקיומו של כיסוי לשיק, מתקיימת גם במקרים של שיק מבוטל.
לתשומת לבך! בהתאם להוראת ניהול בנקאי תקין 425 - "דוחות שנתיים ללקוחות התאגידים הבנקאים" פורסמו הדוחות השנתיים בחשבונות לקוחות יחידים ועסקים קטנים.
בדו"ח השנתי (ת"ז בנקאית) תקבלו תמונת מצב של חשבונכם נכון ל-31.12 של השנה שחלפה. מוצגים בו נתונים אודות הנכסים וההתחייבויות שלכם, נתונים על פעילותכם השוטפת בחשבון ועל עלויות ניהול החשבון.
לידיעתך, באתר האונליין, מוצגות בכל עת, תעודות הזהות הבנקאיות, של לפחות שלוש השנים האחרונות.
אם חשבונך מצורף לשירות "אוצר באינטרנט", ניתן לצפות בדוחות באתר אוצר החייל באונליין תחת לשונית "ניהול חשבון"> "תעודת זהות בנקאית" או תחת "ניהול חשבון">"סיכומים ודוחות">דוחות שנתיים ודוחות כספיים או בתפריט עליון "תעודת זהות בנקאית"
אם חשבונך אינו מצורף לשירות "אוצר באינטרנט", ישלח אליך הדוח המקוצר לכתובת הרשומה בחשבונך ככתובת לקבלת הודעות מהבנק.
במסגרת מיזם חדש בהובלת בנק ישראל הופעל ע"י משרד האוצר אתר ייעודי אשר יאפשר לציבור הרחב לבדוק האם קיימים פקדונות ללא תנועה על שמם או חשבונות על שם לקוחות שנפטרו ולקבל רשימה ופרטי התקשרות של הבנקים בהם אותרו פקדונות/חשבונות כאמור.
מהם "פקדונות ללא תנועה" על פי הגדרות המיזם?
"פיקדון שהתאגיד הבנקאי לא הצליח ליצור קשר עם בעליו סמוך למועד פירעונו במשך חודשיים; לעניין חשבון עובר ושב יראו כמועד הפירעון את היום בו הפך הפיקדון לפיקדון ללא תנועה כהגדרתו בסעיף 2 לפקודת הבנקאות, 1941 דהיינו, מתום עשרה חודשים מהיום שנתקבלה ההוראה האחרונה מבעליו; לעניין פיקדון מתחדש, מועד הפירעון יחשב כמועד החידוש, ובלבד שחלפו עשרה חודשים ממועד הפקדת הפיקדון".
לתשומת לב- מאחר וההגדרה הנ"ל מתייחסת לפקדונות ללא תנועה גם בחשבונות פעילים, ייתכן ובתוצאות החיפוש באתר יתקבל מידע בגין פקדונות שהלקוח מודע לקיומם.
מהם "חשבונות של נפטרים"?
כלל החשבונות על שם הנפטר, הן חשבונות פעילים והן חשבונות שאינם פעילים.
אלו לקוחות מטופלים במיזם?
המיזם מכיל מידע אך ורק על פקדונות/ חשבונות של לקוחות יחידים תושבי ישראל המתנהלים כיום בבנק (לא כולל חשבונות שנסגרו).
איתור פקדונות ללא תנועה באתר מבוצע על סמך מספר תעודת זהות + תאריך הנפקה ושאלות נוספות ולגבי חשבונות נפטרים – מספר תעודת זהות הפונה ותאריך הנפקתה וכן מספר תעודת זהות הנפטר ותאריך פטירה ושאלות נוספות.
למי לפנות בבנק לצורך קבלת מידע ראשוני?
מידע ראשוני על פקדונות ללא תנועה בבנק והנחיות לגבי משיכת הכספים יינתנו ע"י המוקד הטלפוני שמספרו 03-5130617.
מידע ראשוני על חשבונות נפטרים יינתן בכל אחד מסניפי הבנק.
אופן זיהוי הפונה לקבלת מידע ו/או למשיכת כספים מפקדונות ללא תנועה
קבלת מידע ומתן הוראות למשיכת הכספים מפקדונות ללא תנועה יהיו כפופים לנהלי הבנק בנושא הזדהות לקוחות וביצוע פעולות בהוראות טלפוניות.
התנאים לקבלת מידע וביצוע הוראות בחשבונות נפטרים
האם ניתן להסיר את המידע על הלקוח מהאתר הייעודי לאיתור הכספים?
לקוח יוכל לפנות למוקד הטלפוני/לסניף ולבקש להפסיק להעביר את המידע עליו לאתר זה. ההסרה מהאתר תבוצע לכל היותר תוך חודש וחצי מקבלת הבקשה.
לשאלות ופרטים נוספים על המיזם ניתן לפנות למוקד הטלפוני במס' 03-5130617. או במייל palat-Yorshim@fibi.co.il
הרינו להודיעכם כי החל מה 22.3.20 ניתן יהיה להפיק מאתר הבנק המזוהה אישורים על מס שנוכה במקור בשנת 2019 (טופס מס' 867 של רשויות המס).
פירוט הנתונים ואופן הצגתם באישור בוצע על פי הנחיות מפורשות ובמתכונת שנקבעה ע"י רשות המיסים.
למעבר להפקת הטופס לחץ כאן
* ללקוחות שאינם מחוברים לאתר המזוהה- ניתן לפנות לסניף לבקשת הנפקת האישור.
לקוחות יקרים, חשוב לנו ליידע את לקוחותינו בעלי המשכנתאות בבנק, כי בנק ישראל פרסם טיוטת הוראה לגבי חלק ההלוואה בריבית הפריים מסך הלוואת המשכנתא.
נדגיש שבשלב זה מדובר בטיוטה שטרם נכנסה לתוקף.
נשמח לעמוד לשירותך בכל עת