לקוחות יקרים,
מצורפת מטה הודעה בנושא הסדר פשרה בתובענה ייצוגית שנוהלה בארה"ב נגד חברת פריגו (Perrigo). בהודעה קיים פירוט לגבי הזכאים להצטרף להסדר הפשרה, הטפסים שיש להגיש לצורך הצטרפות או התנגדות והמועדים הרלבנטיים לכך.
למידע נוסף ניתן לפנות לסניפכם.
לתשומת לבכם, החל מתאריך 05.05.24, יחול שינוי בשעות סיום יום העסקים הבנקאי לעניין הפקדות שיקים בעמדות הבנק בשירות עצמי:
הפקדות שתבוצענה מאוחר יותר, תקבלנה ערך של יום העסקים הבנקאי הבא.
אנו עדים להתגברות הניסיונות להתחזות לצרכי הונאת לקוחות הבנקים באמצעות שליחת קישורים / מסרונים/ פניה ללקוחות והתחזות לעובדי הבנק /משטרת ישראל /חברות אשראי וכדומה בהם מתבקשים הלקוחות למסור פרטי זיהוי אישיים.
שימו לב -אין למסור לאף גורם פרטי הזדהות כגון: קוד חד פעמי / סיסמאת כניסה / פרטים בנקאיים.
הבנק לא פונה ללקוחותיו בבקשה למסירת פרטים אלו בשום אמצעי – טלפוני / מייל/ SMS וכו.
יש להקפיד על כניסה יזומה לאתר/ אפליקציה שלא באמצעות קישורים.
בתחילת שנת 2022 צפויה המערכת הפיננסית העולמית להפסיק את פרסום ריביות הליבור ולחדול מהשימוש בהן (למעט ריבית הליבור לדולר, אשר צפויה להמשיך להתפרסם, ביחס לתקופות מסוימות, עד ליוני 2023).
הפסקת פרסום ריביות הליבור מחייבת את התאגידים הבנקאיים בארץ ובעולם לעבור לשימוש בריביות בסיס אלטרנטיביות לליבור, במוצרים פיננסיים המבוססים על ריבית זו.
על רקע זה, ביום 1.1.2022 יחדל הבנק לעשות שימוש בריביות הליבור, בכלל המטבעות, ובמקומן יחל לעשות שימוש בריביות בסיס חדשות במט"ח, תוך ביצוע ההתאמות הנדרשות. הריביות החדשות נבחרו בהתאם להמלצותיהם של גופים בינלאומיים, ובהתאם להנחיות בנק ישראל בנושא.
לאור זאת, תתוקן חוברת פתיחת חשבון כך שהחל מיום 1.1.22 ההגדרה "ריבית הליבור המעוגל" שבסעיף 2 לחוברת, תוחלף בהגדרה "ריבית הבסיס במט"ח", המפרטת את הריביות החדשות שנבחרו במטבעות השונים, את אופן חישובן, ואת המנגנונים לקביעתן. הגדרה זו תחול בהתאמה בכלל מסמכי הבנק הרלוונטיים.
במסגרת מיזם חדש בהובלת בנק ישראל הופעל ע"י משרד האוצר אתר ייעודי אשר יאפשר לציבור הרחב לבדוק האם קיימים פקדונות ללא תנועה על שמם או חשבונות על שם לקוחות שנפטרו ולקבל רשימה ופרטי התקשרות של הבנקים בהם אותרו פקדונות/חשבונות כאמור.
מהם "פקדונות ללא תנועה" על פי הגדרות המיזם?
"פיקדון שהתאגיד הבנקאי לא הצליח ליצור קשר עם בעליו סמוך למועד פירעונו במשך חודשיים; לעניין חשבון עובר ושב יראו כמועד הפירעון את היום בו הפך הפיקדון לפיקדון ללא תנועה כהגדרתו בסעיף 2 לפקודת הבנקאות, 1941 דהיינו, מתום עשרה חודשים מהיום שנתקבלה ההוראה האחרונה מבעליו; לעניין פיקדון מתחדש, מועד הפירעון יחשב כמועד החידוש, ובלבד שחלפו עשרה חודשים ממועד הפקדת הפיקדון".
לתשומת לב- מאחר וההגדרה הנ"ל מתייחסת לפקדונות ללא תנועה גם בחשבונות פעילים, ייתכן ובתוצאות החיפוש באתר יתקבל מידע בגין פקדונות שהלקוח מודע לקיומם.
מהם "חשבונות של נפטרים"?
כלל החשבונות על שם הנפטר, הן חשבונות פעילים והן חשבונות שאינם פעילים.
אלו לקוחות מטופלים במיזם?
המיזם מכיל מידע אך ורק על פקדונות/ חשבונות של לקוחות יחידים תושבי ישראל המתנהלים כיום בבנק (לא כולל חשבונות שנסגרו).
איתור פקדונות ללא תנועה באתר מבוצע על סמך מספר תעודת זהות + תאריך הנפקה ושאלות נוספות ולגבי חשבונות נפטרים – מספר תעודת זהות הפונה ותאריך הנפקתה וכן מספר תעודת זהות הנפטר ותאריך פטירה ושאלות נוספות.
למי לפנות בבנק לצורך קבלת מידע ראשוני?
מידע ראשוני על פקדונות ללא תנועה בבנק והנחיות לגבי משיכת הכספים יינתנו ע"י המוקד הטלפוני שמספרו 03-5130617.
מידע ראשוני על חשבונות נפטרים יינתן בכל אחד מסניפי הבנק.
אופן זיהוי הפונה לקבלת מידע ו/או למשיכת כספים מפקדונות ללא תנועה
קבלת מידע ומתן הוראות למשיכת הכספים מפקדונות ללא תנועה יהיו כפופים לנהלי הבנק בנושא הזדהות לקוחות וביצוע פעולות בהוראות טלפוניות.
התנאים לקבלת מידע וביצוע הוראות בחשבונות נפטרים
האם ניתן להסיר את המידע על הלקוח מהאתר הייעודי לאיתור הכספים?
לקוח יוכל לפנות למוקד הטלפוני/לסניף ולבקש להפסיק להעביר את המידע עליו לאתר זה. ההסרה מהאתר תבוצע לכל היותר תוך חודש וחצי מקבלת הבקשה.
לשאלות ופרטים נוספים על המיזם ניתן לפנות למוקד הטלפוני במס' 03-5130617. או במייל palat-Yorshim@fibi.co.il