רשת האינטרנט מספקת כר נרחב להונאות מכל הסוגים, הכוללות התחזות וגניבת זהות לשם השגת מידע רגיש כגון סיסמאות, מספרי חשבון, פרטי אשראי ועוד.
דיוג או פישינג (באנגלית Phishing) - הוא ניסיון לגניבת מידע רגיש ע"י התחזות ברשת האינטרנט. המידע הנגנב עלול להיות , בין היתר, שמות משתמש וסיסמאות, מספרי כרטיסי אשראי או פרטים פיננסיים אחרים. פישינג מתבצע באמצעות התחזות לגורם לגיטימי (למשל עובד בנק), המעוניין לקבל את המידע, ולרוב יתבצע ע"י שליחת דואר אלקטרוני אל כתובת הקורבן.
אתרים מתחזים - הינם אתרים המתחזים לאתרים של חברות מוכרות כמו חברות כרטיסי אשראי, בנקים, ספקי דואר אלקטרוני או כל ארגון ציבורי או מסחרי אחר, כאשר מטרתם הינה לגרום למשתמשים למסור פרטים אישיים, בדר"כ סיסמה ושם משתמש. ברוב המקרים, האתר וכתובתו דומים מאוד לאתר המקורי אליו הם מתחזים. לאחר שהמשתמש מוסר את פרטיו, בדר"כ, יתקל בבעיה להיכנס לשירות. במקרה כזה מי שהפעיל את התרמית ישתמש בנתונים שנמסרו לו בכדי לגנוב כסף או מידע.
כיצד תזהו ניסיון "פישינג"?
זכרו: הבנק לעולם לא יבקש מכם ביוזמתו למסור את אמצעי הזיהוי שלכם לאתר ולאפליקציית הבנק' אם התבקשתם לעשות זאת, סרבו ודווחו על כך באופן מיידי לתמיכת האינטרנט בבנק בטלפון 03-5130003.
כיצד תימנעו מהונאה מקוונת?
מה לעשות אם לחצתי על הלינק/ הזנתי פרטים באתר מתחזה?
לקוח יקר,
בכל מקרה של חשד לגניבה או אובדן של אמצעי תשלום (או רכיב חיוני לשימוש בו , לדוגמא: סיסמה), או חשד לשימוש לרעה או ניסיון הונאה והעברת כספים מחשבונך, באמצעות אמצעי התשלום השונים העומדים לרשותך, שלא באישורך או ידיעתך, אנו ממליצים לבצע, באופן מידי, את הפעולות הבאות:
◦עבור פעולות שבוצעו בכרטיסי חיוב יש לפעול בהתאם להנחיות המופיעות בקישור הנ"ל : לחץ כאן .
◦עבור פעולות שבוצעו באתר הבנק או באפליקציית הבנק (לרבות שירות התכתבות עם בנקאי) – עליך להיכנס ל"אזור האישי" באתר/ אפליקציית הבנק ולבצע, באופן מידי, את הפעולות הבאות:
או לחלופין הקפאה/ ביטול אמצעי תשלום.
*הקפאה – עצירה זמנית של האפשרות לבצע פעולות תשלום באמצעי התשלום שהוקפא, לתקופה מקסימאלית של 14 ימים קלנדריים לבחירתך.
לשם ביצוע ההקפאה יש לפעול בהתאם להנחיות בלשונית: הגדרות אישיות ושירותים> שירותים נוספים> הקפאת העברות ותשלומים.
לידיעתך, יש באפשרותך לפנות לשם טיפול בעניין גם לסניפך או למוקד אוצר ישיר בטלפון 3390* בשעות הפעילות.
בכל מקרה יש ליידע את סניפך בהקדם האפשרי.
עבור פעולות שבוצעו בכל אמצעי תשלום אחר יש לפנות לסניפך או למוקד אוצר ישיר בטלפון 3390*- לשעות הפעילות ראה שעות פעילות.