(מתחת לגיל 18? מסמך זה עשוי להיות מעט מורכב. מומלץ להיוועץ במבוגר טרם השימוש בשירות מקוון של הבנק)
במסמך מדיניות הפרטיות שלהלן נערכו מספר שינויים ביחס לנוסח מדיניות הפרטיות הקודם של הבנק, המתבטאים בין היתר בהיבטים הקשורים למסירה ואיסוף של מידע על-ידי הבנק, לרבות באמצעות כלים אוטומטיים (למשל - 'עוגיות' (Cookies)) שימוש בכלי ניתוח חיצוניים, אופן השימוש במידע ובנסיבות בהן המידע עשוי לעבור לצדדים שלישיים, הכל כמפורט במדיניות הפרטיות שלהלן.
1. כללי
1.1 הבנק הבינלאומי הראשון לישראל בע"מ (להלן "הבנק") מכבד את הפרטיות שלך ואת פרטיותם של כלל לקוחותיו והמשתמשים בשירותיו ובכלל זאת משתמשים שאינם בעלי חשבון בבנק, כגון מורשי חתימה, מיופי כח וכדומה (להלן "המשתמש/ים"), לרבות באתרי האינטרנט, באפליקציות השונות (יישומים ויישומונים) ובשירותים הניתנים באמצעים דיגיטליים שונים של הבנק (להלן "השירות המקוון"). הבנק רואה חשיבות רבה בשמירה על פרטיות המשתמשים, ומחויב להגן על המידע האישי שלהם, ולשם כך פועל בהתאם להוראות מדיניות הפרטיות שלהלן והוראות הדין החל.
1.2 הבנק מאמין כי יש למשתמשים את הזכות המלאה להכיר את המדיניות ואת הנהלים של הבנק בנוגע לאיסוף ושימוש במידע המתקבל מהם ונאסף אודותיהם אגב השימוש בשירות המקוון. מטרת מדיניות הפרטיות הינה, בין היתר, להסביר את נוהלי הבנק ביחס לפרטיות המשתמשים וכיצד הבנק משתמש במידע הנמסר לו מהמשתמשים או הנאסף על ידו כחלק מביקור המשתמשים ומשימושם בשירות המקוון.
שימו לב, מדיניות פרטיות זו חלה גם על מידע אודות החשבונות המתנהלים בבנק עבורם נתבקשו השירותים הבנקאיים, לפי העניין. המדיניות חלה בנוסף על הוראות בדבר איסוף, שימוש ומסירה של מידע בתנאים הכלליים לניהול חשבון והוראות נוספות בהיבטי פרטיות הקבועות במסמכי הבנק, לרבות ביחס לפעילויות ושירותים ספציפיים, עליהם עשויים לחול כללים שונים, ויתכן שתפורסם בצידם מדיניות פרטנית ייעודית נוספת ביחס למסירה, איסוף ושימוש במידע במסגרתם.
1.3 במעמד הכניסה או השימוש הראשון בשירות המקוון מביעים המשתמשים הסכמה מפורשת להוראות מדיניות הפרטיות, לרבות באמצעות אישור ההרשמה לשירות, לרבות לצורך איסוף המידע, ניהולו, עיבודו, אחסונו וכיוצא באלה, כמתואר במדיניות הפרטיות. ככל שהמשתמשים אינם מסכימים לתנאים אלה, עליהם להימנע באופן מידי מהמשך כניסה ו/או שימוש בשירות המקוון.
2. סוגי המידע שייאספו
חלק מהשירותים הניתנים במסגרת השירות המקוון טעונים הרשמה, מסירה ואיסוף של מידע, בין אם במהלך הכניסה לפלטפורמות השונות בשירות המקוון ובכל שימוש בו, ובין אם בתחילת ובמהלך תקופת ההתקשרות עם הבנק. בהקשר זה, הבנק אוסף ושומר את סוגי המידע הבאים ביחס למשתמשים בשירות המקוון:
2.1 כל מידע טכני גלוי אשר זמין לבנק אגב השימוש של המשתמשים בשירות המקוון, מידע כאמור הנמסר אודות המשתמשים, לרבות טרם הזדהות כמשתמש בשירות, ובכלל זה:
2.2 בנוסף הבנק וכל צד שלישי מטעמו האוסף מידע עבורו, אוספים ושומרים מידע אישי הנמסר על ידי המשתמשים באופן מודע ומרצונם החופשי במהלך שימושם בשירות המקוון. המידע האישי ייאסף מתוך הפרטים אותם מסרו המשתמשים במסגרת תהליכי יצירת קשר, פתיחת חשבון, בקשת הלוואה ו/או בכל תהליך נוסף שביצעו ביוזמתם או שירות אחר שבחרו לקבל במסגרת שימושם בשירות המקוון, וזאת בין אם סיימו להזין את המידע בשדות הרלוונטיים ושלחו אותו ובין אם לאו. מידע כאמור עשוי לכלול:
מובהר כי השימוש בשירות המקוון עשוי להיות כפוף גם לתנאים נוספים, ולכן אנו מפצירים במשתמשים לעיין בהם לפני השימוש.
2.3 מבלי לגרוע מהאמור לעיל, ובמקרים המתאימים, מובהר כי עשוי להיאסף מידע המתקבל מצדדים שלישיים, לרבות ביחס לנכסי משתמשים בבנק, ובין היתר צווי עיקול, צווים של רשויות חוקרות, בנק ישראל וכיוצא באלה.
2.4 לבסוף, ביחס ללקוחות קיימים של הבנק, הבנק משלב את המידע שנאסף אגב השימוש בשירות המקוון, כמפורט לעיל, עם מידע שנאסף על לקוחות אלו במסגרת מתן השירותים הבנקאיים על ידי הבנק מחוץ לשירות המקוון (למשל, בסניף הבנק), ומידע כאמור ישמש את הבנק בהתאם למדיניות פרטיות זו, לתנאים הכלליים לניהול חשבון ולהוראות נוספות בהיבטי פרטיות הקבועות במסמכי הבנק.
2.5 למען הסר ספק, האמור במסמך מדיניות זה יחול רק על מידע אישי, כהגדרתו בחוק. ככל שמידע כלשהו אודות המשתמשים ייאסף או יעובד באופן שאינו מזהה אותם, הבנק יהיה רשאי לעשות במידע כאמור כל שימוש אפשרי וללא כל מגבלה.
2.6 מובהר שחלק מהמידע שימסרו המשתמשים ו/או שייאסף אודותיהם לא נדרש על-פי דין ונמסר לבנק בהסכמתם ומרצונם החופשי, על מנת שיוכל לספק עבורם שירותים מסוימים. ללא הסכמת המשתמשים למסירה, לאיסוף ולעיבוד המידע הנדרש, לא ניתן להצטרף לשירותים שבגינם נדרש המידע או לקבל שירותים אלה או שירותים הכרוכים בהם. שימו לב כי ישנם סוגי מידע שיש לבנק חובה חוקית לאסוף ולשמור בשל מהות השירותים הבנקאיים הניתנים לכם כמשתמשים.
2.7 במסגרת אישור מדיניות פרטיות זו, המשתמשים מסכימים כי המידע שסיפקו לבנק או שנאסף על ידו יישמר במאגרי המידע שהבנק הוא בעל השליטה בהם, ויעובד כמפורט במדיניות זו, לרבות באמצעות שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים, כדוגמת מערכות המבוססות על אלגוריתמים, מודלים, בינה מלאכותית, למידת מכונה, ניתוחי שפה ועוד.
3. מתן גישה, מטרת השימוש במידע והיקפו
3.1 הבנק וגופים המעבדים מידע מטעמו ועבורו משתמשים במידע לא-אישי (שאינו מזהה את המשתמשים באופן אישי) לכל מטרה, ולרבות על מנת: לעשות שימוש בו לצרכים סטטיסטיים, אנליטיים ומחקריים, לצורך התאמה, פיתוח, הפקת מסקנות ושיפור השירות המקוון והשירותים הניתנים במסגרתו וכן לצרכים פרסומיים של הבנק.
3.2 הבנק וגופים המעבדים מידע מטעמו ועבורו, משתמשים במידע אישי בהתאם להוראות מדיניות הפרטיות, לרבות על מנת:
3.3 כחלק מהשירות המקוון, ועל מנת להירשם ולעשות שימוש בחשבון אישי, המשתמשים יידרשו למסור ולהזין פרטי מידע, כגון שם משתמש/ת וסיסמה אישית. מובהר כי על המשתמשים לשמור בסודיות מלאה על שם המשתמש/ת והסיסמה שלהם ואמצעי זיהוי אחרים, והם מתחייבים שלא לגלותם ולא לאפשר עשיית שימוש בהם בידי גורמים אחרים. מובהר כי המשתמשים יהיו האחראים המלאים והבלעדיים לכל שימוש שיעשה בשירות המקוון על-ידם, מטעמם או בשמם.
3.4 ייתכן שיתבקש אישור גישה לשירותים מסוימים במכשיר המשתמשים, בין אם מהמחשב, הטלפון הנייד או כל מכשיר קצה אחר. אישור זה נדרש לטובת ביצוע פעולות מסוימות, בין היתר כחלק מהשירותים הניתנים במסגרת השירות המקוון. הרשאות אלו כוללות, בין היתר:
מובהר כי המשתמשים אינם מחויבים באישור מתן הגישה לשירותים כאמור לעיל, וכי באפשרותם לבטל/למנוע גישה אליהם באמצעות מכשירם. עם זאת, יצוין כי ביצוע פעולה כאמור עשוי להוביל לכך שהמשתמשים לא יוכלו ליהנות ממלוא השירותים הניתנים במסגרת השירות המקוון.
3.5 המשתמשים מצהירים ומאשרים כי כל המידע שמסרו הינו נכון, אמין ומדויק, וכי הם עושים שימוש בשירות המקוון בשמם ועבורם בלבד, למעט במקרים בהם הורשו לעשות כן על-ידי הבנק, במפורש ובכתב.
3.6 המשתמשים מאשרים ומסכימים כי המידע אודותיהם יכול ויועבר גם מחוץ לגבולות מדינת ישראל, גם אל מדינות שאינן מעניקות סטנדרט הגנה זהה לזה המוענק בדין החל בישראל ביחס לפרטיות ואבטחת המידע האישי של המשתמשים (לרבות לצורך אחסון ועיבוד), ולמדינות שאינן בעלות מעמד תאימות מטעם הנציבות האירופית, כדוגמת ארצות הברית. המשתמשים מאשרים במפורש ומסכימים להעברת המידע שמסרו ו\או שנאסף עליהם גם למדינות אלה.
3.7 הנתונים והמידע שייאספו ו\או יימסרו על-ידי המשתמשים יישמרו כדין למשך הזמן הנדרש על פי שיקול דעת הבנק במאגרי המידע שלו ולמטרות שלשמן הם נאספו ו/או נמסרו. מובהר כי במקרים המתאימים, המידע, כולו או חלקו, עשוי להישמר במאגרי המידע של הבנק ללא הגבלת זמן.
4. העברת המידע לצדדים שלישיים
4.1 המידע האישי של המשתמשים לא יימסר לצדדים שלישיים ללא הסכמתם, אלא ככל שהדבר הותר במדיניות הפרטיות. הבנק רשאי לשתף ולהעביר לצדדים שלישיים מידע אישי אודות המשתמשים, מעת לעת, ובין היתר גם אל מחוץ לגבולות מדינת ישראל, במקרים הבאים:
5. עוגיות ("Cookies") וטכנולוגיות אחרות
5.1 בעת השימוש בשירות המקוון ו/או כחלק מהליך הגעת המשתמשים לשירות המקוון, לרבות באמצעות קמפיינים שיווקיים שלנו ברשתות החברתיות ובאתרי אינטרנט, אנו עשויים להשתמש בכלים אוטומטיים ובטכנולוגיות צוברות מידע דוגמת ,tags beacons ,sdk's, תגיות pixels וכדומה, אשר מקובלות ומוכרות בתעשייה וידועות כ-"עוגיות" (cookies) ("עוגיות"), אשר באמצעותן עשוי להיאסף ולהיצבר מידע על פעילות המשתמשים בשירות המקוון או באתרים אחרים. ככל שייאסף מידע אישי באמצעות העוגיות, הוא יהיה כפוף להוראות מדיניות פרטיות זו והבנק יהיה רשאי להשתמש בו בהתאם להוראותיה.
5.2 עוגיות, באופן כללי, הן קבצי טקסט ותמונות גרפיות מזעריות אשר הדפדפן או הפלטפורמה של המשתמשים יוצרים לפי פקודה, והמוצבות על גבי דפי השירות המקוון ומאפשרות לנו לזהות אם המשתמשים ביצעו פעולה מסוימת. כאשר את/ה ניגש/ת לשירות המקוון, העוגיות מפיקות הודעה על פעולה זו. העוגיות משמשות לאיסוף מידע ומאפשרות לנו לפעול בהתאם למטרות המתוארות במדיניות פרטיות זו, ולרבת למדוד את התגובות לפעילויות שאנו מציעים על דפי השירות המקוון, ולשפר את דפי השירות המקוון ומאמצי השיווק שלנו. חלק מהעוגיות יפקעו כאשר הדפדפן או היישום הרלוונטי נסגרים, ואחרות נשמרות על גבי זיכרון הפלטפורמה של המשתמשים או נשלחות לבנק, לרבות ספקים הפועלים מטעם ועבור הבנק וספקים של המשתמשים, לצורך מתן השירותים הניתנים במסגרת השירות המקוון, כמפורט לעיל. הבנק או צדדים שלישיים המפעילים את העוגיות יכולים לגשת מעת לעת לתוכן הנצבר בהן והוא עשוי להישמר בשרתיהם.
5.3 העוגיות נשמרות על גבי מכשירי המשתמשים ומאפשרות לנו להפעיל מאפיינים מסוימים באופן אוטומטי, וכן להקל ולפשט את חוויית השימוש בשירות המקוון. לידיעת המשתמשים, ניתן לנטרל את העוגיות. למשל, מרבית דפדפני האינטרנט מאפשרים למשתמשים למחוק עוגיות ממכשירי המשתמשים, לחסום קבלה של עוגיות או לקבל התראות לפני אחסונן של עוגיות. עם זאת, יובהר כי מחיקת העוגיות מהדפדפן או מזיכרון הפלטפורמה של המשתמש/ת לא תמחק מידע ותוכן שכבר הועבר לבנק או לצדדים שלישיים באמצעותן. יש לשים לב כי במידה והמשתמשים ימחקו את העוגיות או לא יאפשרו את אחסונן, החוויה המקוונת של המשתמשים דרך השירות המקוון עשויה להיפגע, לרבות ביחס לאפשרות מתן השירותים הניתנים במסגרת השירות המקוון. על המשתמשים לעיין בהוראות אשר מצויות בדפדפן שלהם או במסך ה"עזרה" על מנת ללמוד עוד על פונקציות אלה.
5.4 במסגרת השירות המקוון אף נאסף ונעשה שימוש במידע של המשתמשים על ידי שימוש בכלי פרסום שונים מטעם חברות פרסום צד שלישי המוטמעים בשירות המקוון. הבנק יהיה רשאי לשתף מידע, לרבות מידע אישי של המשתמשים עם אותן חברות פרסום צד שלישי ואף לקבל מהן מידע, לרבות מידע אישי אודות המשתמשים, וזאת למטרות המפורטות בס"ק 3.2 לעיל. העוגיות הנוצרות או המופעלות על ידי חברות פרסום צד שלישי משמשות לניתוח מידע, לרבות מידע אישי, אודות התנועה והפעילות בשירותים המקוונים, ולהתאמה אישית של מודעות ותוכן פרסומי ושיווקי ברחבי הרשת, אשר עשוי להיות מותאם להעדפות המשתמש על בסיס מאפייני פעילותו ברחבי הרשת. בהפעלת כלים אלה, החברות המספקות את הכלים עושות שימוש בטכנולוגיות הניטור שלהן ואוספות באמצעותן מידע כגון כתובת IP, מזהים ייחודיים למכשיר ממנו המשתמש גולש ומאפייניו, פעילותם ברשת האינטרנט, העמודים בהם צפו ועוד.
5.5 פעילותן של חברות צד שלישי אלה כפופה למדיניות הפרטיות של אותן חברות ומתבצעת באחריותן, והבנק אינו אחראי על איסוף ועיבוד המידע האישי על המשתמשים שמבוצע על ידן. אנו ממליצים לעיין בכתבי מדיניות הפרטיות של הצדדים השלישיים כדי ללמוד אודות השימוש שחברות אלה עושות בטכנולוגיות הניטור ובמידע הנאסף באמצעותן ובאפשרויות שהן מציעות לניהול העוגיות הנוצרות או מופעלות על ידן, בהתאם לרשימה המופיעה להלן
5.6 השירות המקוון עשוי לעשות שימוש בעוגיות של הצדדים השלישיים הבאים:
6. דיוור ישיר
6.1 הבנק עשוי לבצע דיוור ישיר באמצעים אלקטרוניים ואחרים (לרבות באמצעות רשת האינטרנט ורשתות הסלולר ובכל דרך אחרת, קיימת או עתידית), על בסיס מאגר מידע מס' 990206403. במסגרת פעולות הדיוור הישיר, המשתמשים מסכימים כי הבנק עשוי לפנות אליהם בפניות מותאמות אישית, על בסיס השתייכותם לקבוצה בעלת מאפיינים מסוימים ועל בסיס פעולות פילוח ואפיון שעורך הבנק על בסיס המידע שנשמר אצלו כאמור לעיל. תכני הדיוור עשויים לכלול דברי פרסומת, הצעות ערך, תוכן בנקאי וכלכלי ותכנים נוספים לפי בחירת הבנק.
6.2 המשתמשים רשאים, בכל עת, לבקש להפסיק לקבל פניות בדיוור ישיר מהבנק או לבקש שהמידע שלהם לא ישמש לפעולות דיוור ישיר. המשתמשים יכולים להגיש בקשה כאמור על ידי פניה באמצעות שירות התכתבות עם בנקאי וכן באמצעות פניה לסניף הרלוונטי.
6.3 בנוסף, הבנק רשאי לפנות למשתמשים או למתעניינים בשירותים המקוונים עם מידע שיווקי ופרסומי הכולל עדכונים, הצעות, הטבות ומבצעים וכיוצא באלה באמצעים דיגיטליים שונים, לרבות באמצעות דוא"ל, תוכנות שונות לשליחת מסרים מיידיים (כגון צ'אט ו-WhatsApp) ובהודעות SMS. ככל שהמשתמשים אינם מעוניינים לקבל את הדיוור כאמור, יש ביכולתם לבטל את הסכמתם בכל עת לקבלת הדיוור על ידי פניה באמצעות שירות התכתבות עם בנקאי בדיגיטלhttps://www.fibi.co.il/private/general/contactus/correspondence/ וכן באמצעות פניה לסניף הרלוונטי.
7. פלטפורמות אחרות
השירות המקוון עשוי לכלול קישורים לפלטפורמות שונות (כגון עמודים, אתרים, אפליקציות וכיוצא באלה) ברשת האינטרנט אשר אינן מופעלות או מנוהלות על-ידי הבנק, ולרבות לפעילות ולשירותים המוצעים על-ידן. הבנק אינו שולט ו/או מפקח אודות פעילותן של פלטפורמות אלה, ואין בקישור אליהן באמצעות השירות המקוון כדי להעיד על הסכמת הבנק לתוכנן ואינו מהווה ערובה לאמינותן, לעדכניותן או לחוקיותן, וכל שימוש שנעשה בהן הינו באחריות המשתמשים. השימוש באותן פלטפורמות כפוף לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות המופיעים בהן בלבד, ככל שקיימים, ועל כן מומלץ לעיין במסמכים אלה טרם ביצוע כל שימוש באותן פלטפורמות.
8. זכויות משתמשים
8.1 בכפוף להוראות הדין, למשתמשים יש את הזכות לעיין במידע אישי אודותיהם המוחזק ונשמר באמצעות השירות המקוון ובמאגרי המידע של הבנק, ואף לבקש לתקן או למחוק אותו, ככל שמצאו כי המידע אינו נכון, שלם, ברור או מעודכן. משתמשים המעוניינים במימוש זכויות אלה יכולים לפנות בכתב לממונה על הגנת הפרטיות בבנק, באמצעות הכתובת: DPO@fibi.co.il.
8.2 ככל שיועבר לבנק מידע אישי על המשתמשים באמצעות צדדים שלישיים המצויים באזור הכלכלי האירופי, המשתמשים יוכלו לבקש לעיין, לתקן או למחוק את המידע האישי כאמור, וזאת ככל שחלה על הבנק חובה לכך לפי כל דין ובכפוף לתקנות הגנת הפרטיות (הוראות לעניין מידע שהועבר לישראל מהאזור הכלכלי האירופי), התשפ"ג-2023.
9. אבטחת מידע
9.1 בשירות המקוון הושקעו מאמצים לצורך שמירה על אבטחת המידע, לרבות באמצעות מנגנונים ומערכות טכנולוגיות שמטרתם לסייע בהגנה מפני דליפת המידע, גישה ושימוש לא מורשה בו, וכן מפני העברה, חשיפה, העתקה ומחיקה של מידע. ואולם, בעוד שיש במאמצים אלה כדי לצמצם את הסיכונים הקיימים, לא ניתן להתחייב כי השירות המקוון יהיה חסין באופן מוחלט מפני פעולות אלה, ולא תהיה כל אחריות לכל נזק שייגרם למשתמשים ו\או למי מטעמם עקב כך, למעט אחריות שנקבעה על פי דין.
9.2 המשתמשים מודעים לכך שתמיד קיים סיכון מסוים בשירותים המבוססים על עיבוד מידע, בפרט בעת העברתו ברשת האינטרנט, והם מסכימים למסירת המידע ואיסופו בהתאם למדיניות הפרטיות והדין ונוטלים על עצמם את הסיכון לקיומם של אירועי אבטחת מידע אשר בעקבותיהם תושפע סודיות, שלמות או זמינות המידע כאמור.
10. שינויים במדיניות הפרטיות
10.1 מדיניות פרטיות זו מהווה חלק בלתי נפרד תנאי שימוש באפליקציה. הוראות מדיניות הפרטיות עשויות להשתנות מעת לעת, בין השאר על מנת שישקפו שינויים טכנולוגיים, עסקיים, משפטיים או רגולטוריים. מובהר כי ככל שיבוצעו שינויים מהותיים בהוראות הקשורות בשימוש במידע האישי שנמסר ו\או נאסף אודות המשתמשים במסגרת השירות המקוון הרלוונטי, תפורסם על-כך הודעה במסגרת הפלטפורמה המתאימה בשירות המקוון ו\או במדיניות הפרטיות. השימוש בשירות המקוון לאחר ביצוע השינויים כאמור, יעיד על הסכמת המשתמשים לשינויים אלה, ועל כן מומלץ לעיין במדיניות הפרטיות מעת לעת.
10.2 אם יש למשתמשים שאלות כלשהן בנוגע למדיניות הפרטיות, יש ביכולתם לפנות לממונה על הגנת הפרטיות בבנק, באמצעות הכתובת: DPO@fibi.co.il.